- Fiscal Exemption Case in Greece; Greece, Conseil d`Etat, 1954. Secretariat Digest (Quoted in YILC 1973, vol. II, p. 138, doc. A/CN. 4/269, paras. 58 and 59). ↑
- YILC 1978, vol. II, part two, p. 42. ↑
- Ibidem. “Clause Reservees” ↑
- Ibidem. ↑
-YILC 1969, vol. II, p. 181, doc. A/CN. 4/213, annex II. ↑
- Ibid., pp. 179 and 180, doc. A/CN. 4/213, annex I.
تحت عنوان روابط میان موافقتنامههای دو جانبه مبتنی بر شرط ملت کاملهالوداد و کنوانسیونهای جمعی اقتصادی ↑
- League of Nations, Treaty Series, vol. CLXXVI, p. 209. ↑
- Vignes, op.cit., p. 291. ↑
- League of Nations, Treaty Series, vol. CXX, p. 209. ↑
- United Nations Conference on Trade and Employment (Havana, November 1947- March 1948), Final Act and Related Documetnts (United Nations Publication, Sales No. 1948. II. D. 4), p. 51. ↑
- Official Records of the Economic and Social Conucil, Seventh Session, 195 th Meeting, p. 329. ↑
- GATT, Basic Instruments and Selected Documents, vol. IV (Op. Cit.), p.49. ↑
- Hawkins, op.cit, p. 85. ↑
- “Clause Reserve” ↑
- Level, op.cit., p. 336, para. 20. ↑
- Ibid., para. 21. ↑
- Ibidem. ↑
- YILC 1978, vol. II, part two, p. 42. ↑
- League of Nations, “Recommendations of the Economic Committee Relating to Tariff Policy and the MFN Clause” (E.805. 1933. II. B. 1), pp. (102- 104). ↑
- League of Nations, Treaty Series, vol. CV, p.13. ↑
- Viner, J., “The Customs Union Issue, Studies in the Administration of International Law and Organization“, No. 10, NewYork, Carnegie Endowment for International Peace, 1950, pp. 22 et seq. ↑
- League of Nations, “Monetary and Economic Conference”, Reports Approved by the Conference on 27 July 1933,and Resolutions Adopted by the Bureau and the Executive Committee(C.435.M. 220. 1933. II [Conf. M. E. 22 (1)]), p. 43. ↑
- Viner, J., op.cit., p. 36. ↑
- موافقتنامه میان ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اقتصادی بلژیک و لوکزامبورگ، کلمبیا، کوبا، یونان، گواتمالا، نیکاراگوا و پاناما مبنی بر خودداری از مطالبه تعهدات راجع به شرط ملت کاملهالوداد به منظور کسب مزایا یا منافع مستقر شده در کنوانسیونهای چند جانبه اقتصادی خاص.
(League of Nations, Treaty Series, vol. CLXV, p. 9). ↑
- Secretary of State Cordellhull to President Roosevelt 10 May 1935, MS. Department of State, File 710 G, Commercial Agreement/108 (YILC 1968, vol. I, p. 186, 976 th Meeting, para. 11 and foot note 4). ↑
- Whiteman, op.cit., p. 795. ↑
- Hackworth, op.cit., p. 293. ↑
- League of Nations, “Commercial Policy in the Interwar Period: International Proposals and National Policies” (ser. L.O.N.P. 1942. II.A.6), p.84. ↑
-YILC 1969, vol. II, p. 181, doc. A/CN. 4/213, annex II. ↑
- ITO, N. “La Clause de la nation la plus favorisee“, Paris, Les Editions Internationales, 1930, Quoted in YILC 1978, p. 4. ↑
- Scelle, G., “Precis de droit des gens-principes et systematique“. Paris, Sirey, 1934, vol. II, p. 390. ↑
- Allix, E., “Les aspects juridiques de la Clause de la nation la plus favorisee”, Revue Politique et Parlement aire, Paris, vol. 143, July-September 1931, pp. 231 and 232. ↑
- Rousseau, Ch., “Principes generaux du droit international public”, paris, pedone, 1944, vol. I, pp. (777 and 778). ↑
- GATT, “Basic Instruments and Selected Documents”, vol. IV (op.cit), p. 51. ↑
- Jackson, op.cit, pp. (257 and 258). ↑
- GATT document L/ 327, Quoted in K. Hasan, op.cit., p. 78. ↑
- State Institue of Law of the Academy of Sciences of the Soviet Union, (op.cit), p. 270. ↑
- United Nations, Treaty Series, vol. II, p. 25. ↑
- Treaty of Friendship, Commerce and Navigation, Signed at Rome on 2 February 1948, (Ibid., vol. 79, pp. 190 and 192). ↑
- Whiteman, op.cit., pp. (776 and 777). ↑
- Whiteman, op.cit., p. 267. ↑
- Document UNESCO/MC/ 34/ SR. I-II, p.q, Quoted by Whiteman, op.cit., p. 763. ↑
- United Nations, Treaty Series, vol. 131, p. 30. ↑
- Asia Trading Co. Ltd., v. Biltimax, Netherlands, District Court of Amsterdam, 17 october 1951. (Quoted in YILC 1973, vol. II, p. 137, doc. A/CN. 4/269, para. 55.) ↑
- این ماده مقرر میدارد:
حبس مدنی، بهعنوان یک وسیله اجرایی یا به عنوان یک اقدام تنبیهی ساده نمیتواند در دادرسیهای مدنی یا تجاری بر بیگانگانی که اتباع یکی از دولتهای متعاهد هستند، در مواردی که قابل تحمیل شدن بر اتباع آن کشور نیست، تحمیل گردد. شرایطی که میتواند در یک کشور از طرف تبعه مقیم در آن کشور برای پایان دادن به حبس مدنی مورد استناد قرار گیرد، بایستی همان اثر را به نفع تبعه دولت متعاهد داشته باشد، حتی اگر چنین شرایطی در خارج از کشور محقق شده باشد. ↑
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
- این ماده بیان میکند: اتباع هر یک از طرفین در سرزمین طرفهای دیگر بایستی از هر گونه تعرضی آزاد باشند و بیشترین حمایت و امنیت را دریافت دارند. رفتار اعطایی به آنها نباید از مطلوبیت کمتر از رفتار اعطا شده به اتباع هر یک از طرفهای متعاهد باشد. رفتار اعطا شده در این رابطه در هیچ مورد نبایستی از حیث مطلوبیت کمتر از رفتار اعطا شده به کشور ثالث، یا کمتر از آنچه که حقوق بین الملل عمومی مقرر میدارد، باشد. ↑
- “Mclane V.N.V. Koninklijke Vleeswarenfabriek B. Linthorst en Lonen”, Netherlands, Court of Appeal of the Hague, 4 Februry 1959. (Quoted in YILC 1973, vol. II, p. 142, Document A/CN.4/ 269, Para, para. 68.) ↑
- Taxation Office v. Fulgor (Greek Electricity Company), Greece, Council of State, 28 May 1969, (Ibid, p. 148, para. 87). ↑
- Sauvignon, op.cit., pp. (267 and 268). ↑